Hírek

2013.07.01.Ahol a funkció és a művészet kéz a kézben jár!

Ritka manapság, ha egy cégcsoport szembeszáll a jól bevált, megszokott, mindenki által természetesnek vélt trendekkel, és hosszú távon kitart a hétköznapinak nem nevezhető, másoktól egyértelműen megkülönböztethető elképzelései mellett.

Példaértékű az az üzleti magatartás, filozófia és irány, amit a Castrum Sec fiatal vezetősége célként tűzött ki magának. Ők valóban a minőség mellé tették le a voksukat, ami nem csak a munkájuk minőségében, hanem a közvetlen környezetükben is szemmel látható és érzékelhető.

A 2012-es évben megépített és használatba vett központi épületükben (iroda komplexum, előadó terem, tárgyalók, raktárak és szerelő csarnok) is minden erről árulkodik.
A berendezés modern, letisztult és korszerű, egyedi belsőépítészeti megoldásokkal találkozhatunk. Nem túlzás kijelenteni azt, hogy Európai szinten kimagasló az épület mind a technikai felszereltséget mind pedig a látványt tekintve.
Az épületcsoport megépítésével és használatba vételével a cégtulajdonosok nem tették karba a kezüket és dőltek hátra a székükben.
Azt gondolták, hogy kortárs képzőművészeti alkotásokat szeretnének környezetükbe, helyi festőművésztől. Oroszy Csabát választották.

Oroszy Csabát elsősorban festőként ismerhetjük, sokoldalú képzőművész, ,,mindenből műtárgy lesz, amihez csak hozzányúl”. „Szekretizmus” – így nevezi meg a „saját hangját”. Ahogy a művész maga, a megbízás is különleges volt, hisz a megrendelők maximálisan tiszteletben tartották a művészi szabadságot.

A művésszel készült interjú alkalmával a megbízásról és a műről kérdeztük őt:

„Ez egy hosszas alkotófolyamat volt, úgy kapni egy megrendelést, hogy közben szabad kezet adnak, a világ legszebb dolga, ugyanakkor óriási felelősség megtalálni azt a középpontot, ahol a két elképzelés egybeér. Ezzel az alkotással sikerült. Sokat gondolkodtam azon, hogy egy biztonságtechnikai cég tevékenységét, hogyan lehet festménybe foglalni. Talán a terekkel, amelyeket szemmel nem láthatunk, olyan frekvenciákkal, amiket nem hallhatunk?
Amivel én foglalkozom a szekretizmuson keresztül, az pontosan ugyanez!
- Szemmel nem feltétlenül látható az angyalok világa, ugyanakkor frekvenciája, színhatása, ereje itt van bennünk, körülöttünk a térben.
Az új alkotás szerencsésen illeszkedett a szekretista sorba, sőt arra is lehetőség nyílt, hogy pl. neonszínekkel foglalkozhassak, és szokatlan felvetéseket tegyek, így az Angyal a térben című kép egy új sorozat elindítója is.

Angyal a térben:
Elképzelésünk egy világos tónusokra épülő kép volt, amely felemel a láthatatlan, hallhatatlan frekvenciákhoz. Ehhez a fehér tónusok közé ágyazott neon színek tökéletes lehetőséget adtak.
A festményen egy angyal lebeg egy olyan térben, ahol különböző erők, erőhatások működnek. A megvalósítás során különböző faktúrákat és festészeti elemeket alkalmaztam. A felhasznált vonalak, foltok, formák és struktúrák az eddigi festői tapasztalataimból fakadnak., azonban új rendszerbe helyeztem őket, és új elemekkel gazdagítottam.

Az a különös ebben az egészben, hogy itt a funkció és a művészet kéz a kézben jár.
Egyik sem terheli meg a másikat, egyik a másiknak segítője, még a kép elhelyezése is csapatmunka volt.
Érezni azt, hogy minden a helyén van.
Felemelő érzés, hogy vannak, akik fontosnak tarják, hogy segítő szándékkal forduljanak a környezetükben élők felé, megteremtve a lehetőséget például egy új művészeti alkotás megszületéséhez.
Ez a frekvencia is, a képben lüktet.


2010 © castrumsec.hu developed by Webshark